"Kjære Santa, årets vennligst gi meg en stor feit bankkonto og en slank kropp. Vennligst ikke blande de to som du gjorde i fjor."

Mange av oss gjorde sunn Nyttårsforsetter i 2015-"Jeg vil til slutt tape de 10 pounds, sier"Jeg vil passe i mine gamle jeans,"«jeg gir opp karbohydrater.

Ja, sette mål kan være første skritt mot å nå dem, men hvorfor nesten alltid finner vi oss tilbake i vår gamle rutiner, gjør de samme nøyaktige vedtak igjen og igjen hvert år?

La oss gjøre 2015 forskjellige. La oss gjøre det teller! Her er 5 enkle trinn for å hjelpe deg virkelig få dine fitnessmål i år.

1) sett liten, rimelig mål

Det er enkelt å sette urealistiske mål med motivasjon boost vi får på januar. To uker i og fortsatt altfor langt fra å nå målet, begynner vi å finne unnskyldninger for ikke å gå til gym, eller verre, helt gi opp og overstadig på chocolate chip cookies.

Løsningen?

Angi en rekke mindre, mer realistiske mål som stepping steiner, ikke så langt hopp til siste målet. Du er mer sannsynlig å nå bestemte og rimelig mål som "Jeg vil miste 1 pund denne uken", eller "Jeg vil gå 10 000 meter i dag," enn "Jeg vil miste 20 pounds", eller "Jeg vil løpe maraton"

Starte små og ta det sakte, det vil lønne seg til slutt.

2) gjøre noe du faktisk liker

Hater crunches? Så ikke gjør dem! Trening er ment å være morsomt og føle godt om deg selv, ikke den andre veien rundt deg.

Utfordringer er alltid velkommen, men hvis du virkelig ikke nyter treningen, så du gjør ikke det for lenge. Så endre ting rundt-Prøv en ny klasse eller be dine venner hva de vil gjøre.

Hvem vet, kanskje bar metoden er din ting, eller du virkelig liker spinning! Eksperiment for å finne beste tilpassing.

3) gode gamle porsjonskontroll

Så kjedelig som det høres ut, er porsjonskontroll fortsatt en effektiv måte å kutte ned på kalorier uten smerte slippe din favoritt mat.

La oss være ærlige, ingen av oss vil være å gi opp våre skyldig fornøyelser for et helt år.

Så hvordan nyte dem i moderasjon, samtidig som du fortsatt kan se resultatene på skalaen?

Finne ut hvilken del av din favoritt mat er lik 200 kalorier, og nyt det som en side eller en matbit i kosten. Uten smerte å kutte av hele matvaregrupper, vil du være mer sannsynlig å henge fast med vekt tap rutine.

4) gjør det enkelt!

Hvis komme til gym tar deg en time på motorvei, blir du tydelig mindre utsatt for dine trening mål. Så gjør det enkelt!

Hvis du er en gym person, plukke et treningsstudio nær hjemme eller arbeid, og pakk sekken kvelden før så selv om du kjører sent i morgen, kan du bare grab-and-go.

Hvis du liker trening utendørs, Velg en park eller sti nær med, og be en venn til å bli med! Forskning viser at en trening kompis som er litt bedre form enn oss kan motivere oss til å presse oss hardere under en treningsøkt.

Plus, ikke du skal være den personen som grøfter venninnen på en tidlig morgen jogge, gjør du?

5) ikke bli hard mot deg selv!

Får utenfor sporet er del av fremdriften. Tenk på det på denne måten-hvis noe går galt på jobben, gjør du avslutter din jobb? Hvis du får inn i en kamp med partneren din, du bryter med dem umiddelbart?

Samme logikken gjelder dine fitnessmål. Hvis du faller ut av kurs, hoppe over et par økter, eller mister sporet av kosthold, bare komme tilbake opp og fortsette der du slapp. Det er ikke viktig hvor sakte du går, så lenge du ikke stoppe!