Tips från proffsen resor: bästa Apps för dina Instagram-bilder

Jag hade inramade det som en "rookie vill pitch med All-Stars" när jag först upptäckte professionell resor bloggare.

Du menar att folk faktiskt göra en karriär av resa? Vänta, vad? Hur?

Jag var på allvar lära mer. Jag intervjuade 10 mycket populär och respekterad resor bloggare för "Hur till bloggen som en Expert" del 1 och del 2.

Jag tog beslutet att hoppa in i resor blogga heltid i juni, och lanserade en ny blogg i juli. Jag köpte en Canon 70D...

Jag har att lära sig fotografi. Jag är skamlöst och öppet besatt resa fotografi. Detta är inte en hemlighet.

Jag kommer att träffa ut journalisten Flash Parker för en lektion i veckan. Önska mig lycka till!

Dock är fånga människor och platser--fånga en hel historia inom en stilla stund--en konst och en färdighet. Låt oss vara ärliga, killar: en blogg som tar upp en hel lotta arbete och tid. Med så många krav på blogger dagordningen, kommer inte att jag bli en fotograf över natten.

Infoga "gråter" emoji.

Lyckligtvis finns det detta medium som kallas Instagram, som tillåter oss att lägga upp bilder på en del av storleken. * Fräck fräck, * det finns ingen anledning för mig att inte förbättra mina bilder när de är tumme-stora. Speciellt när det finns många program som lätt kan öka en Instagram fotokvalitet.

Så jag gjorde vad jag tror någon bör göra när de begås Self-förbättring: jag nått ut till några av proffsen.

Ursprungligen, jag trodde att jag skulle få feedback på 10 nya apps att prova om jag nådde till 10 personer för deras förslag. Jag borde inte ha blivit förvånad att mest professionella Instagrammers använder samma apps.